Ofte stilte spørsmål FAQ brynje-element

Ofte stilte spørsmål FAQ

Bekledning
Museet har store uteområder med fine stier som er lett tilgjengelig om sommeren. Været i Lofoten skifter ofte så kle deg fornuftig om du har lyst til å være ute.

Gratis wifi?
Ja, men kun tilgjengelig i ankomstanlegget.

Betaling
Vi aksepterer de fleste kjente kredittkort, samt kontant betaling i NOK og Euro. Det er ikke minibank i museet.

Baby og små barn?
Toalett med stellebord er tilgjengelig i Glassgården (ankomstområdet). Ta gjerne med trille/barnevogn dersom du har små barn, det er ca. 1400 meter fra museets ankomstområde til vikingskipet. Fine, gruslagte stier. Museet har ikke barnevogner/triller til utlån/leie.

Hund/dyr?
Av hensyn til museets husdyr er det ikke tillatt med hund i ankomstanlegg og i/ved høvdinghuset. Ledsagerordning gjelder slik at gjester som ville hatt med seg servicehund kan assisteres av ledsager på disse områdene. Det er ikke tilbud om hundepass/hundegård ved museet.

Hva er gratis?
Når du har kjøpt inngangsbillett er aktiviteter gratis. Det kan forekomme unntak ved særskilte arrangementer. Mat og drikke kjøpes. Det kan være fullt på enkelte aktiviteter, for eksempel seiltur med vikingskipet, og da må du vente til det blir ledig plass. Grupper kan forhåndsreservere plass/leie skipet for egne turer Aktiviteter for grupper.

Hittegods
Vi oppbevarer hittegods i en begrenset periode.

Bagasjeoppbevaring?
Vi har ikke oppbevaringsbokser eller mulighet for oppbevaring av privat reisegods i museet.

TEL: +47 76 08 49 00

EMAIL: booking@lofotr.no

WEB: www.lofotr.no